Update 12: Radiostilte, de familie was hier! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Kim Groot - WaarBenJij.nu Update 12: Radiostilte, de familie was hier! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Kim Groot - WaarBenJij.nu

Update 12: Radiostilte, de familie was hier!

Door: Kim

Blijf op de hoogte en volg Kim

24 Oktober 2015 | Australië, Sydney

Ja ja ja ja, ik weet het. Er klopt nu niks meer van het ritme waarin jullie lezen. En nu komt mijn blog ook nog op de verkeerde dag en helemaal niet op de goede tijd. Nou pech! Want mama, José en Nicky waren hier en dat was even veeeeel belangrijker. ;)

Gelukkig was ik helemaal niet op van de zenuwen (ahum..) En dus stond ik vrijdag 9 oktober ruim een uur te wachten op het vliegveld. En dat maakte de zenuwen er niet minder om. Zeker niet toen het stel naast me bij de verkeerde aankomsthal bleek te staan, terwijl het digitale bord toch echt deze aankomsthal aangaf. Dus ik heb als een gek alle kanten opgekeken in de hoop ze eerder te zien dan zij mij. Toen ze dan eindelijk, ruim een uur later dan de landing, door de deur kwamen werd het een soort hello goodbye momentje. Ik aan het zwaaien met mijn armen in de lucht (ja, alletwee mijn armen), huilen, want wat een opluchting dat ze toch waren gekomen, mama ook huilen, José stiekem ook een beetje traantjes en toen ze bijna dichtbij genoeg waren heel sierlijk rennen om te knuffelen. Want ook dat kan je echt enorm missen!

Ik had ze hier, in Sydney en ging ze voorlopig niet meer los laten. Dus het drukke programma kon beginnen. Want in een paar dagen Sydney zien is lastig, laat staan met een enorme jetlag. Dus we zijn vrijdag rustig begonnen. Alhoewel, airbnb gooide een beetje roet in het eten, maar na een annulering, toch een goedkeuring, toch weer een annulering is uiteindelijk alles goedgekomen.

Om hier niet eindeloos uit te wijken over alle leuke dingen die we gedaan hebben (en maar 2x regen, bevoorrecht!!), houd ik het bij de samenvatting: alle toeristische hoogtepunten hebben we gehad.

Oké, toch een kleine opsomming, maar vooral omdat ik het zelf zo bijzonder vind wat we deze vakantie allemaal hebben gedaan.
- Kangaroo burgers eten bij Kim
- Krakend bed
- Heerlijk Maleisisch eten
- Sydney Tower, Harbour Bridge, Opera House
- Jamie Oliver (!!!!!!)
- Botanic Gardens (in zowel Sydney als Melbourne)
- Fietsen met een helmpje op je koppie
- Australian Open stadion
- Chloe, de naakte vrouw
- Links rijden in een net nieuwe huurauto (nog maar 5 km op de teller!)
- Great Ocean Road, met oneindig veel uitkijkpunten
- Geweldige jaren '50 motels
- Kangaroos in de voortuin tijdens het ontbijt of het boeken van de volgende accomodatie
- Kaketoes die je wakker houden of maken met hun geschreeuw
- Possums voeren in het donker
- De big 5, 6, 7? (Emu, slang, hagedis, kangoeroe, kaketoe, dolfijn, walvis, vergeet ik iets meiden?)
- Met dolfijnen zwemmen, walvissen spotten
- Wijn drinken op de wijngaard
- Uiteten in een veels te chique restaurant, wat was dat lekker zeg!
- Vieze lunch tot geweldige lunch met zwart brood

En dan vergeet ik vast nog veel en veel te veel. Maar, het was allemaal zo bijzonder en zo leuk en zo veel. Dat ik lang niet meer weet wanneer we wat hebben gedaan en ik hoop dat de foto's daar bij gaan helpen. Ik ben druk bezig om die op mijn computer te zetten en dan zal ik er hieronder ook wat plaatsen. En waarschijnlijk een iets grotere selectie ook op facebook. Maar eerst moet ik even zien welke foto's goed zijn en welke niet, want na 543 foto's maken, zullen ze vast niet allemaal even mooi zijn.

Het gewone leven gaat weer beginnen. En ook dat is fijn, morgen een berg was wegdraaien, maandag weer een nieuw stukje Sydney ontdekken en boodschappen doen (ook niet onbelangrijk!). En dan ga ik dinsdag eens kijken hoe ze me op stage gemist hebben, want ik heb heel veel zin om te zien hoe de patiënten vooruit zijn gegaan en of Piotr zijn belofte kan houden (een high five met zijn "slechte" hand). Dat horen jullie volgende week, gewoon op de vertrouwde tijd, de vertrouwde zender. ;)

Voor nu zeg ik welterusten en ga ik dromen over al het moois wat me in januari te wachten staat, want dit smaakt naar meer!

  • 24 Oktober 2015 - 12:18

    Yvonne:

    Nou ik ben benieuwd naar mama's verslag. Ik denk dat het de reis van haar leven is geweest.

  • 24 Oktober 2015 - 12:59

    Nicky:

    Koala's, vossen, hertjes en ik weet niet of ze meetellen, maar we hebben ook nog roadkill wombats gezien! En de possums mis je ook nog, maar die heb je wel op de lijst staan. Big-een stuk of 15- wel dus!
    Leuk om te lezen al Kim! We zitten al een aantal uur te wachten op Kuala Lumpur en dit is een prima tijdverdrijf! En die nieuwe auto he... Jemig, dat ze zo'n gloedjenieuwe enorm grote auto aan 2 blonde vrouwen meegeven! En dat ze hem dan ook parkeren in de krapste parkeergarage ever ;-) maar wat reed dat autootje soepeltjes.

    Dikke knuffel, Jose, Greet en Nicky

  • 24 Oktober 2015 - 14:36

    Inge:

    Wat een leuke tijd zullen jullie met elkaar gehad hebben, nu back to reality en op naar nieuwe hoogtepunten !
    Geniet ervan Kim.

  • 25 Oktober 2015 - 16:04

    Anneke:

    Wat hebben jullie veel gedaan,Kim!! Dat moet wel een fantastische tijd geweest zijn. En vooral dat jullie dat met z'n vieren mochten meemaken. Dat maakt het extra speciaal,hé! We zullen het van je moeder ook allemaal wel horen,denk ik. Maar wat gaat de tijd dan toch snel. Je kijkt er lang naar uit en dan is het zo weer voorbij! Maar het is wel iets wat jullie nooit meer vergeten.
    Ook vind ik het wel fijn om je moeder weer te zien! We hebben haar wel gemist.Geniet nog maar lekker na van deze tijd. En het is ook weer leuk om van je te horen!!We hebben je verslagen gemist.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kim

Actief sinds 14 Maart 2015
Verslag gelezen: 309
Totaal aantal bezoekers 13173

Voorgaande reizen:

21 Juli 2015 - 04 Februari 2016

Stage in Sydney

Landen bezocht: