Update 8: Water, overal.. - Reisverslag uit Sydney, Australië van Kim Groot - WaarBenJij.nu Update 8: Water, overal.. - Reisverslag uit Sydney, Australië van Kim Groot - WaarBenJij.nu

Update 8: Water, overal..

Door: Kim

Blijf op de hoogte en volg Kim

11 September 2015 | Australië, Sydney

Vrijdag ging ik iets heel Australisch doen, je favoriete team aanmoedigen in een Rugby wedstrijd. Ik was voor de Rabbitohs, daarvan had ik namelijk al een pet voor Jasper gekocht. Maar ik zat in het Roosters vak, dus moest ik een beetje switchen van team. Maar voor een avondje vonden de Rabbitohs dat vast niet erg.. Alhoewel, ze hadden wel wat extra supporters kunnen gebruiken, de Roosters hebben gewonnen met 30-0. En dus dropen alle Rabbitoh fans al snel af. En keek ik heel gelukkig, want ik was "voor" de Roosters.

Zaterdag en zondag mocht ik nog meer Australische dingen doen: surfkamp! Nouja, val in het water kamp had het beter kunnen heten. Weet je hoe moeilijk het is om een goede golf uit te kiezen en dan ook nog op te staan op dat board!?
Te moeilijk voor mij, want ik ben meestal liggend met een golf meegegaan. Wat overigens ook al wel een heel leuk gevoel geeft, want het water is zo sterk dat je alle kanten op wordt geduwd.
Het steeds in het water vallen was wel heel goed voor mijn zere keel, want het snot kwam er ook aan alle kanten uit, of was dat iets wat jullie liever niet hadden geweten? ;)

We reden door naar het meest prachtige hostel wat ik ooit heb gezien. Midden in het bos, met slaapcabines aan de ene kant en de keuken in een andere gebouw, met daarnaast de douches en toiletten. Alles van hout en alles zo'n anderhalve meter boven de grond gebouwd. Ook hier overstroomt de boel weleens.

We hebben heerlijk gegeten daar, sowieso kan ik het tegenwoordig al enorm waarderen als het gewoon voor me klaarstaat en ik alleen maar hoef aan te schuiven. En toen hebben ze een kampvuurtje voor ons gemaakt, waar we gezellig in een kringetje omheen zijn gaan zitten. Een echt vakantiegevoel!
Super veel Nederlanders gingen er mee, van de 20 waren er 16 Nederlanders. Veel nieuwe leuke mensen ontmoet en tips gehad over dingen die ik in Sydney zeker nog moet doen, of juist niet (zonde van je geld tips).

Op zondag hebben we ook het meest stoere ever gedaan: sandboarden. Met een soort kleine surfplank van de zandduinen af glijden. En eerst a la Parijs-Dakar met een 4wheeldrive door de duinen heen, wat gaaf en wat veel adrenaline!
En dan sta je daar met je board in een gigantisch zandlandschap boven aan het duin je heel klein te voelen. En dan moet je ook nog naar beneden, maar het is best steil... Maar, als je één keer geweest bent, wil je nog een keer! Wedstrijdjes houden, wie is er het snelst beneden, wie kan er het verste glijden. Super leuk!

En dan is het al weer tijd om terug naar Sydney te gaan. In onze bus, waar de muziek altijd op standje feest staat en de sfeer er met een koelbox vol alcohol er altijd goed inzit. En voor het eerst McDonalds gegeten (net zo vies als in Nederland). Wat ze hier trouwens Macca noemen en ook de advertenties zijn van de Macca's. Vet raar!

Maandag is het tijd om bij te komen en lekker uit te slapen. Want stiekem had ik beetje slaaptekort na dit weekend. En mijn reis in januari, ja die moet ik ook maar eens plannen. Oké Kim, niet uitstellen, meteen doen. Dus ik ben naar Backpackers World Travel gegaan (ik word een backpacker!) en heb heel januari gepland. En zelfs even gehuild van bewondering over alle vette en gave dingen die ik ga doen.

Januari:
- Tasmanië
- Cairns
- Cape Tribulation
- Port Douglas
- Great Barrier Reef
- Raften
- Magnetic Island
- Arlie Beach
- Boottrip
- Scooteroo tour (kleine harley davidson rijden!)
- Rainbow Beach
- Fraser Island
- Noosa National Park
- Everglades
- Byron Bay (hostel direct op het strand!)
- Kayakken op zee met dolfijnen
- Brisbane
- Terug naar Nederland....

Er staat me nog wat te wachten en de voorpret is nu al enorm! Inmiddels is het ook minder dan een maand voordat mama, José en Nicky hier naartoe komen. Ik kan gaan aftellen voor alweer een super vette mini vakantie binnenin deze enorme vakantie.
Want ondanks stage en mijn onderzoek (wat ook vormen aan gaat nemen, eindelijk) voelt het nog steeds als één grote vakantie!

  • 11 September 2015 - 08:01

    Stephanie Schouten:

    Waaaaaauw! Niet zo jaloers maken joh! Wat onwijs gaaf allemaal! Super stoer! :D

  • 11 September 2015 - 09:34

    Elske:

    wauw! super leuke dingen heb je geboekt voor Januari zeg! ook de Scooteroo, geweldig! je gaat het s.w.s.

  • 11 September 2015 - 09:37

    Elske:

    leuk vinden! en iedereen hier in NL lekker jaloers maken! (Dat is bij mij al gelukt ;)). ook fijn dat je stageonderzoek vorm begint te krijgen. en dat je moeder al bijna langs komt :)
    geniet overal van Kim! (ohja er was iets.fout gegaan dus dit is het vervolg op mijn andere bericht)

  • 11 September 2015 - 11:47

    Marian:

    Hoi Kim, heb je bij het zandsurfen ook aan zandhappen gedaan? Nog veel (werk) plezier down under. En nog even, dan kan je je moeder knuffelen! Groet Marian.

  • 12 September 2015 - 11:42

    Anneke:

    Geweldig,Kim. Al die plannen van jou! Volgens mij heb je tijd tekort!
    Fijn dat je dat allemaal kan doen! Geniet ervan, maar volgens mij lukt dat wel!Groetjes Anneke.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kim

Actief sinds 14 Maart 2015
Verslag gelezen: 267
Totaal aantal bezoekers 13174

Voorgaande reizen:

21 Juli 2015 - 04 Februari 2016

Stage in Sydney

Landen bezocht: