Update 20: Bye bye Sydney - Reisverslag uit Sydney, Australië van Kim Groot - WaarBenJij.nu Update 20: Bye bye Sydney - Reisverslag uit Sydney, Australië van Kim Groot - WaarBenJij.nu

Update 20: Bye bye Sydney

Door: Kim

Blijf op de hoogte en volg Kim

30 December 2015 | Australië, Sydney

Mijn laatste reisverslag vanuit Sydney. Ik vertrek "pas" op 2 januari uit Sydney, maar weet nu al dat ik geen tijd meer ga hebben om daarvoor nog iets te schrijven. Dus zal ik nu alvast een eindoordeel geven over Sydney ;)

Sydney heeft me veranderd of (misschien beter) ik ben veranderd door Sydney. Op 21 juli zei ik gedag op Schiphol en nu iets meer dan 5 maanden later zeg ik gedag tegen Sydney en alle geweldige mensen die ik hier heb leren kennen. Ik ben gegroeid in veel opzichten. Ik heb genoten van mijn stage, mijn vrije tijd, mijn etentjes met vrienden of juist zo goedkoop mogelijk lunch kopen in de Aldi om het op te eten op het strand, van mijn tripjes, van de vakantie met mama, Jose en Nicky, van alle complimenten over mijn Engels, en nu vergeet ik vast nog een duizend dingen.

Niet alleen heb ik genoten van alles wat hier in Australie gebeurde, maar ook zeker hoe zeer ik op de hoogte ben gehouden vanuit alles in Nederland! Door een appje, een mailtje, een reactie op facebook of op mijn blog, een fotootje van het "gewone" leven, een kaartje en soms alleen al via mijn ouders te horen dat iemand naar me gevraagd had is ontzettend leuk!
Het leven gaat door in Nederland, maar ik voel me daar nog onderdeel van ookal ben ik aan de andere kant van de wereld. Ik had niet verwacht dat mijn blogs gemiddeld 100x gelezen zouden worden, dat ik vrienden uit heel de wereld op zou doen en het me allemaal zo makkelijk af zou gaan.

Want dat makkelijk afgaan is bijna te makkelijk gegaan. De eerste paar weken waren moeilijk, heb ik bijna elke dag (huilend) geskyped met mama en papa, maar daarna... Heb ik soms zelf gezeurd als ze "weer" wilden skypen. ;) Ben ik langzaam maar zeker veel minder gaan huilen (het viel zelfs mijn huisgenoten op dat ik het zo goed drooghield) en ben ik een heel stuk zelfverzekerder geworden (en ook dat valt huisgenoten op). En nee, ik heb geen Australiaanse cowboy gevonden die de rest van zijn leven met mij in een hutje wil wonen, ook geen Braziliaanse cowboy trouwens (gewoon vrienden!), maar dat ik hier terug ga komen is zeker. Misschien met een kleine omweg via Nieuw Zeeland omdat het dan makkelijker is om mijn diplomaregistratie te krijgen. Plannen om hier de rest van mijn leven te wonen zijn zeker aanwezig. En ja, dat weet mama ook al. ;)

Dus eigenlijk is dit best wel een life changing experience geworden. Ik dacht even leuk een half jaar naar Aussie te gaan en weer terug te komen zonder dat er iets veranderd zou zijn, niet wetende dat er enorm veel veranderd in 5 maanden. Dat klinkt misschien naief, maar ik had dit echt niet verwacht. En dat is misschien maar goed ook, anders was ik vast niet gegaan. ;) Want verandering was altijd eng, maar deze verandering was heeeeeel goed!

En ik mag gelukkig nog even blijven om nog iets meer van dit mooie land te zien. Wanneer mijn blogs dan komen en hoe lang (of hoe kort) weet ik niet! Ik heb geen idee of ik zin heb om een blog te schrijven, of gewoon zelf enorm ga genieten en het jullie allemaal ga vertellen als ik weer thuis ben. Mocht je 4 februari nou niks te doen hebben rond een uur of 2 in de middag, er landt een vliegtuig met een klein blond meisje..... ;)

Tot ziens Australie! Thanks for turning me into a real Ozzie ;)

  • 30 December 2015 - 08:25

    Inge:

    Pff Kim, met tranen in mn ogen je verslag gelezen, wat ben jij gegroeid en volwassen geworden!
    Geweldig, ga lekker genieten van alles wat nog komen gaat, voor jou een fantastisch 2016.
    Liefs Inge

  • 30 December 2015 - 09:05

    Stephanie Schouten:

    Ahh Kim! Hoe ontzettend gaaf allemaal! Ik heb echt genoten van het lezen van al je blogs. Je hebt het allemaal zo leuk kunnen vertellen en blijf het zo stoer vinden van je. En nog met zulke grote plannen voor in de toekomst, heel erg blij voor je. Geniet nog lekker van je mooie reis die je gaat maken! Ik loop je net mis, maar ik heb nu wel zoals ze zeggen "big shoes to fill".

  • 30 December 2015 - 13:16

    Anneke:

    Lieve Kim.
    Wat een mooi stukje weer!! Zo mooi om weer te lezen. En wat ben je gegroeid in die maanden. Als meisje ging je weg en als een zelfverzekerde vrouw kom je terug!! Niks geen klein blond meisje meer!! Zo trots op je.Geniet van die laatste dagen in Sydney en heel veel plezier in januari als je rondtrekt. Fijne jaarwisseling en ik wens je een gezond en gelukkig 2016 toe.Liefs Anneke.

  • 30 December 2015 - 18:07

    Nicky:

    Lieve Kimmie, je bent een topper, en niet Australie, maar jij hebt er voor gezorgd dat je er zo van genoten hebt. Je bent van de gebaande paden gegaan (letterlijk en figuurlijk

  • 30 December 2015 - 19:34

    José:

    Hallo Kim,
    Wat heeft dit half jaar je veel gebracht. Een ervaring voor het leven.
    Een pracht toekomst ligt voor je open.
    Geniet nog even van de lieve mensen in Sydney. Tijdens jullie jaarwisseling doen we al stiekem een beetje met je mee. Wat zal dat ook een enorme ervaring zijn.
    Wij wensen je een prachtige januari in 2016 ( op de 10e zullen we proosten op je gezondheid) en daarna veel gezelligheid in het vertrouwde Alphen. Natuurlijk zien we je op 4 februari, maar laat de komende maand nog af en toe iets van je horen.
    Liefs Frans en José

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kim

Actief sinds 14 Maart 2015
Verslag gelezen: 324
Totaal aantal bezoekers 13188

Voorgaande reizen:

21 Juli 2015 - 04 Februari 2016

Stage in Sydney

Landen bezocht: