Update 13: Lente in Sydney - Reisverslag uit Sydney, Australië van Kim Groot - WaarBenJij.nu Update 13: Lente in Sydney - Reisverslag uit Sydney, Australië van Kim Groot - WaarBenJij.nu

Update 13: Lente in Sydney

Door: Kim

Blijf op de hoogte en volg Kim

30 Oktober 2015 | Australië, Sydney

Je kunt het aan alles merken, de zomer komt eraan, maar eerst nog even de lente! De bomen staan in bloei van paars tot roze en rood en alles daar tussen in. Het weer is beter, maar ook wisselvalliger. De eerste supercell storm hebben we gehad en gelukkig is er hier niks kapot!

Dus ook Anzac Parade (de straat waarover ik naar station, stad, opera house rijd) is regelmatig onderwerp van overstromingen, waardoor de bus een omleiding rijdt en het altijd weer spannend is hoever je naar huis moet lopen.

En fietsend Sydney is ontwaakt. Het wordt warmer, bovendien met Daylight savings (of: zomertijd) is het nu ook 's avonds langer licht en dus worden overal de fietsen weer uit de schuur gehaald. Kon ik een tijdje terug nog kiezen waar ik mijn fiets neerzette, nu moet ik op tijd zijn, anders zijn de fietsenrekken bij het station gewoon vol! ;)

En ik merk nu ook hoe erg ik niet gewend ben aan fietsen in Sydney en een beetje heuvels. Al die mensen gaan zo snel! Veel dan ook wel op een "echte" wielrenfiets, dus ik probeer mezelf voor te houden dat het daaraan ligt.
Maar ben stiekem toch ook een beetje bang dat ik gewoon niet zo snel ben op mijn rode duivel. Daarom morgenavond naar een fiets-evenement waarvoor je niet snel hoeft te zijn. Morgen is het "Light the City". Een lichtjes evenement rondom the Royal Botanic Gardens in Sydney. De hele maand oktober was het fietsmaand in Sydney, want ook al is de stad ontzettend fietsonvriendelijk, ze proberen wel steeds meer mensen te motiveren met de fiets te gaan. Als afsluiting dus morgenavond Light the City. Fietsen langs allerlei mooi verlichte dingen en zelf valet parking voor je fiets! Hoe luxe is dat.
Ben benieuwd hoe leuk dat is, ik ga in ieder geval zeker een kijkje nemen!

En ook op stage is alles weer lekker begonnen. Nadat zaterdag mama, José en Nicky weg waren en ik weer alleen op mijn kamertje zat had ik het heel even moeilijk, maar om dinsdagochtend dan zo vriendelijk te worden onthaald door collega's is echt heel fijn!
Wel een minder leuk bericht. Een favoriete patiënt van mij heeft darmkanker en wordt waarschijnlijk in één van de komende weken geopereerd. Erg heftig om te horen en zeker ook om te zien hoe emotioneel hij eronder is. Maar gelukkig ook erg strijdlustig, dus we hopen maar op de beste uitkomst.

En verder heb ik nog lang niet al mijn foto's bekeken.. Het waren er namelijk meer dan 600. Dus die moet ik eerst even nakijken, de slechte weggooien en een mooie selectie maken voor hier. Ik hoop volgende week!

  • 04 November 2015 - 20:16

    Anneke:

    Hallo Kim.

    Wat heerlijk dat het bij jou lente is en de zomer in aantocht. Ik ben gewoon jaloers op jou! Ik ben niet gek op het najaar en de winter. Het weer valt nu wel mee, maar het is al weer zo vroeg donker! Het lijkt wel of ik actiever ben in het voorjaar en de zomer.Fijn dat je het nog steeds zo naar je zin hebt!! Van je moeder al veel gehoord(ben blij dat ze weer hier is).Ben benieuwd naar de foto's!

    Liefs Anneke.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kim

Actief sinds 14 Maart 2015
Verslag gelezen: 286
Totaal aantal bezoekers 13198

Voorgaande reizen:

21 Juli 2015 - 04 Februari 2016

Stage in Sydney

Landen bezocht: