Update 17: Het is december! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Kim Groot - WaarBenJij.nu Update 17: Het is december! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Kim Groot - WaarBenJij.nu

Update 17: Het is december!

Door: Kim

Blijf op de hoogte en volg Kim

03 December 2015 | Australië, Sydney

Het is december, vandaag precies over 2 maanden vlieg ik terug naar Nederland!

Sorry dat ik zo in herhaling val, maar jeetje wat gaat de tijd snel! 4 februari ben ik terug in Nederland, nog 2 maanden. Vorig jaar rond deze tijd zat ik te hopen dat stagereizen (in mijn ogen) eindelijk een stage voor me had gevonden. En nu zit ik er middenin, sterker nog, ik ben al bijna klaar.

Om precies te zijn moet ik nog 11 dagen stage lopen, slaap ik nog 30 nachtjes in dit bed waarop in nu dit verslag zit te typen, vlieg ik nog 3 vluchten binnen Australië en 2 om weer thuis thuis te komen, heb ik een lijstje gemaakt met daarop nog 6 dingen die ik graag wil doen in of rondom Sydney en ben ik bezig met mijn vriezer leegeten.

Mijn vriendinnetje Merle is vertrokken en als ik het zo op facebook kan volgen heeft ze een heerlijke tijd met haar moeder op reis in Australië. We zijn met zijn drieën nog wel vlak voordat ze echt uit Sydney vertrok naar de nieuwe James Bond geweest (op het allergrootste scherm ter wereld, worden jullie al jaloers). En toen hebben we geknuffeld en ik gehuild, maar zoals Merle zo mooi zei: dit is geen vaarwel, maar een tot ziens.
En dat is zeker waar! Want als ik weer in Nederland ben zijn we relatief heel dicht bij elkaar :)

Een weekendje Newcastle, even ontsnappen aan het drukke huis. Een tweepersoonsbed voor mezelf en een heerlijk bubbelbad! En wat heb ik daar van genoten. Newcastle hoef je echt niet heen, want jeetje wat een saaie stad is dat, maar een bubbelbad raad ik iedereen aan.
Wist je dat je daarin kunt ontbijten, lunchen, youtube filmpjes kijken als je je ipad een beetje stabiel op de badrand kunt krijgen en zelf in slaap kunt vallen.
Toch had Newcastle ook zijn charme, ik ben voor het eerst dronken geworden! Terwijl ik gewoon heel keurig in een restaurant met mezelf uiteten was.
En ik ben voor het eerst naar een homo/lesbienne bar geweest met drag queens waar ik de tijd van mijn leven heb gehad. Want die zijn echt leuk met karaoke!

Maar ik was wel heel blij om dinsdag weer op stage te zijn. De komende weken ga ik knallen, de laatste patiënten blij maken met mijn aanwezigheid, een goed artikel schrijven (in het Engels, whaaa!) voor de hogeschool, mijn Parkinson onderzoek in de veilige handen van Mel achterlaten om het zo makkelijk mogelijk te maken voor Stephanie die het na mij weer gaat oppakken en verder gewoon nog even genieten! Want dat doe ik enorm bij Advance Rehab Centre. Op facebook komen regelmatig filmpjes voorbij van "mijn patiënten". Die ik dus ook getraind heb en stiekem voel ik me best een beetje trots als zij een doel halen!

Dit is zeker nog niet mijn afscheidsblog, al voelt het wel een beetje zo met alle opsommingen en conclusies. 1 december kwam heftig binnen, het is AL december! Tijd voor wat reflectie dacht mijn hoofd. Terug kijken op het jaar wat bijna voorbij is en op het laatste stukje jaar wat nog gaat komen.
Met kerst met huisgenoten (hoop ik?), met vuurwerk onder de brug (en waarschijnlijk een stortvloed aan tranen), met mijn badpak en kerstmuts op het strand (jullie krijgen binnenkort de "kerstkaart") en met mijn echt Australische gezeur over de kou (het is nu maar 19 graden, potverdrie!)

Ik hou van Australië, van Sydney, van de lieve mensen in mijn huis die zelfs op een dinsdagavond met me uit willen naar de Silent Disco, van de patiënten bij ARC, van de collega's bij ARC(!) en misschien nog wel het meest van de zelfstandigheid die ik hier heb gekregen want jeetje wat ben ik trots op mezelf!

  • 03 December 2015 - 09:00

    Anneke:

    Lieve Kim.

    Je mag zeker trots zijn op jezelf!! Zo knap wat je allemaal doet en nog ga doen!
    Ik doe het je niet na. Geniet lekker mee via je verhalen op dit blog.Maar inderdaad, de tijd gaat snel.
    Ook voor ons hier in het vochtige Nederland!
    Maar voor mij kan het niet snel genoeg gaan!! André en ik hopen in juni opa en oma te worden! Is dat niet leuk!! Wij zijn er heel erg blij mee!Een nieuwe periode breekt dan voor ons aan.
    Ik wens je veel succes met je laatste stage periode!

    Liefs Anneke.

  • 03 December 2015 - 09:49

    Inge:

    Hee Kim,

    Leuk weer om te lezen hoe fijn te het hebt en wat je er allemaal uithaalt, petje af!
    Geniet nog maar dubbel want de tijd vliegt om !

    Grtz Inge

  • 03 December 2015 - 15:57

    José:

    Hallo Kim,
    Wat komt het toch allemaal prachtig bij elkaar.
    Dat het zo'n succes is, dat hadden we alleen maar kunnen dromen. Maar je droom is werkelijkheid geworden.
    Wat een land, wat een prachtige mensen en wat een geweldige Kim.
    Hier zullen we nog lang over praten.
    Een fijn weekend en ik lees weer graag van je.
    Liefs José

  • 03 December 2015 - 16:15

    Mams:

    Je mag zeker trots op je zelf zijn! En wat vliegt de tijd voor je het zit je weer aan de aardappels en bloemkool je favoriete prakkie of moet ik moessie zeggen? Ik heb je daar onwijs zien groeien met zoveel zelfvertrouwen en zelfstandigheid. Heb een schitterende tijd gehad samen met jouw,Jose en Nicky. De reis van mijn leven! En nu zit het er bijna al weer op. Kan niet wachten om je weer llekker te knuffelen. Geniet van de tijd die je nog hebt daar in het grote Australië. Doe iedereen de groetjes die we daar ontmoet hebben! En voordat je gaat back packen gaan we nog wel even skypen.
    Ik hou van je!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kim

Actief sinds 14 Maart 2015
Verslag gelezen: 304
Totaal aantal bezoekers 13199

Voorgaande reizen:

21 Juli 2015 - 04 Februari 2016

Stage in Sydney

Landen bezocht: