Update 3: Supermarkten en shopping centre's - Reisverslag uit Sydney, Australië van Kim Groot - WaarBenJij.nu Update 3: Supermarkten en shopping centre's - Reisverslag uit Sydney, Australië van Kim Groot - WaarBenJij.nu

Update 3: Supermarkten en shopping centre's

Door: Kim

Blijf op de hoogte en volg Kim

07 Augustus 2015 | Australië, Sydney

Ik word al bijna een echt huisvrouwtje. ;) Elke avond netjes voor mezelf koken, bedenken of ik wel genoeg melk heb voor de rest van de week. En wat voor lunch ga ik vandaag meenemen naar stage? En dat allemaal terwijl ik een beetje doelloos door de supermarkt loop. Die hier allemaal veel te groot zijn, veel te rare indelingen hebben en waar je eventueel ook best een hele warme kip mee kunt nemen voor het avondeten.
Daar moet ik nog wel een beetje aan wennen.

Ondertussen heb ik vandaag de hemel van het winkelen ontdekt: Eastgarden Shopping Centre. Met schoenenwinkels, kledingwinkels, hele dure en hele goedkope, ondergoedwinkels, sportwinkels, nagelstylistwinkels, massagewinkels, slagers, McDonalds (nog niet gegeten!) en nog heel veel meer winkels.

Het plan was om naar de Kmart te gaan. Niet echt te vergelijken met iets wat we in Nederland hebben, maar het is vooral allemaal heel goedkoop. Broeken voor 15 dollar, bh's voor 10 dollar, en nog meer hele goedkope dingen. Dus daar moest ik maar eens gaan kijken om een broek te shoppen. Want tijdens het boxen met een patiënt ben ik uit mijn fijne broek gescheurd. Ook dat gebeurt weleens als je fysiotherapeut bent. ;)

Dus ik met de bus naar Eastgarden Shopping Centre. Om daar vervolgens een hele fijne broekenwinkel aan te treffen, met niet al te dure, maar goede kwaliteit broeken. Daarnaast zat een bh winkel vergelijkbaar met de hunkemoller en omdat je nooit teveel ondergoed kunt hebben ook daar maar even naar binnen. Voordat ik het wist was het 5 uur en gingen de meeste winkels dicht. Behalve de supermarkten (en de Kmart) want die blijven tot zo'n 10 uur open.
Ik moest ook nog even naar de supermarkt, want vanavond hebben we een "diner" met het huis (alle 18 tegelijk!) en dus moesten we allemaal wat maken om de kosten laag te houden.

Uiteindelijk komt het er dus op neer dat ik heel de Kmart nog niet gezien heb, maar wel met heel veel boodschappen terug naar huis ging. Gevaarlijke plek dus die Eastgardens. ;)

Verder gaat op stage alles naar wens. Ik mag dingen doen! Wat heel fijn is, want in het solicitatiegesprek leek het erop of ik alleen maar toeschouwer zou worden. Verder roemen ze me om mijn Engels, wat alleen maar heel fijn is! Want dan ben ik dus echt te begrijpen. En leer ik al aardig wat patiënten beter kennen, die allemaal tips hebben voor leuke tripjes.

Ja, het gaat hier zijn gangetje. Al zijn de eerste kleine spoortjes van heimwee af en toe wel te merken. Woensdag was ik moe en had ik het zo gehad op weg naar huis dat ik even mama nodig had. Een "mama" in het huis heb ik nog niet gevonden, maar gelukkig is mijn echte mama op afstand via skype toch heel snel dichtbij! Dus even geskyped met mama en Jasper en zo weer even terug op aarde geduwd en gelukkig snel de tranen weg.

Die waren er vanmorgen weer volop, maar op een hele leuke manier. Ik heb de eerste post uit Nederland binnen! Tante Sjaan was de snelste en die heeft het eerste plekje op de kast veroverd. Een enorm volle kaart met de dagelijkse dingen. Ontzettend leuk om te lezen en zo ook nog een beetje in Nederland te zijn. Dus mocht je niet weten wat je zou moeten schrijven is dit de goude tip: gewoon de dagelijkse dingen. :)
(Voor als je het adres niet meer weet: kijk in mijn vorige blog!)

Ik fiets weer! En wat ben ik daar blij mee. Ik voelde me al bijna een lui kreng worden. De kosten voor het openbaar vervoer zouden anders ook een beetje de pan uitrijzen dus ik heb besloten om te fietsen naar het Centraal Station en vanuit daar de trein te nemen naar stage. Dat scheelt ongeveer de helft in de kosten en ik kan lekker 20 minuten fietsen. Het gedeelte naar het Centraal Station heeft weinig heuvels dus dat is prima te doen en stiekem voel ik me heel stoer om zo door de stad te scheuren. Al ziet mijn helm er volgens Jasper niet echt heel sexy uit.
Ik weet dat ik jullie een foto van mijn fiets had beloofd, en die komt, maar nog even wachten want ik vergeet het steeds en dan is het al weer donker! (Het wordt hier al om 5 uur donker namelijk).

Dit was echt de meest slecht geschreven blog tot nu toe, zeker als je hebt van de hak op de tak. Maar daar lezen jullie wel door heen toch?

Tot snel!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kim

Actief sinds 14 Maart 2015
Verslag gelezen: 208
Totaal aantal bezoekers 13183

Voorgaande reizen:

21 Juli 2015 - 04 Februari 2016

Stage in Sydney

Landen bezocht: