Update 4: Dankjewel en straattaal - Reisverslag uit Sydney, Australië van Kim Groot - WaarBenJij.nu Update 4: Dankjewel en straattaal - Reisverslag uit Sydney, Australië van Kim Groot - WaarBenJij.nu

Update 4: Dankjewel en straattaal

Door: Kim

Blijf op de hoogte en volg Kim

14 Augustus 2015 | Australië, Sydney

Allereerst wil ik jullie allemaal even onwijs bedanken voor alle berichtjes die jullie sturen. Het doet me onwijs goed om te weten dat ik niet vergeten wordt in "Holland" en alle reacties vind ik ontzettend leuk.
Dus bij deze een grote dankjewel aan jullie voor de kaartjes, sms'jes, whatsappjes, berichtjes op facebook, de enorme hoeveelheid likes op facebook (recordaantallen), de reacties op de blog en op welke andere manier dan ook! DANKJEWEL! (Ga vooral zo door ;-) )

Dan nu weer even over mezelf. ;-)
Ik begin het taaltje hier aardig op te pakken. Al kan ik niet zeggen dat ik echt heel veel Australiërs zie, want behalve de patiënten zijn de meeste import-Australiërs, zelfs de medewerkers in het revalidatiecentrum komen voor 80% niet uit Australië. Maar toch hebben ze een taaltje hier in Sydney.

Woorden/zinnen die je moet leren voor je naar Sydney komt:
- No worries
Wordt heel veel gebruikt en het wordt inmiddels bijna mijn stopwoordje. Ik zeg het als ik bedankt wordt of als iemand sorry zegt nadat die tegen me op is gelopen op het station.

- Hi, how are you doing?
Als je binnenkomt zeg je standaard deze zin. Het maakt niet uit of dat in de supermarkt, de huisarts, het revalidatiecentrum of thuis is, dit gebruik je altijd. Je hoeft trouwens niet altijd antwoord te geven als dit aan je gevraagd wordt, het is bijna een retorische vraag. Het antwoord wat vaak gegeven wordt is: not too bad.

- It's so expensive
Eigenlijk voor alles in Sydney is deze zin van toepassing.

- Hey mate! (ook wel in de vorm van "thanks mate")
Wordt vooral gebruikt tegen de buschauffeur, dus het hoeft niet eens je mate te zijn om het hier te gebruiken. Vind ik nog lastig om te zeggen, mate zeggen tegen iemand die je mate niet is... Maar, oefening baart kunst!

Dus, mochten jullie ooit nog een vakantie naar Sydney overwegen, leer die woorden uit je hoofd en je komt letterlijk overal!

Gisteravond zijn een huisgenootje en ik naar Max Brenner geweest. Ik had er nog nooit van gehoord, maar het is (voor vrouwen) de hemel op aarde. Eigenlijk alles heeft iets te maken met chocolade. Van koude drankjes, tot wafels met chocoladesaus, tot warme marshmellows, tot brownie en nog veeel meer. Heerlijk! Alleen hadden we eigenlijk geen avondeten moeten eten voordat we daar naartoe gingen, want het vult als geen ander. Het lijkt een klein cafeetje en zit op de campus van de universiteit (tegenover het huis) dus veel te dichtbij natuurlijk. Maar voorlopig hebben we weer even genoeg chocolade gehad, dus dat scheelt.

Tot snel!

Ohja, bijgevoegd de foto's die jullie nog tegoed hadden. Iets met een helm en een rood racemonster....

  • 14 Augustus 2015 - 08:59

    Inge:

    Hee Kim, super leuk om je verslagjes te te lezen.
    Fijn dat het zo goed gaat en je het naar je zin hebt.
    Veel succes, Grtz Inge

  • 14 Augustus 2015 - 09:00

    José:

    Frans en ik spreken samen nu ook al een aardig woordje Australies. En ik hoop dat Greet en Nicky mee doen. Ik vind je fiets onwijs mooi. Mooi rood is niet lelijk. En de helm staat stoer. Kijk jij durft. Is zo'n geel hesje verplicht? Dan stop ik het alvast in mijn koffer.
    Vanwege de chocolade overweegt Frans ook om mee te gaan. Grapje. Hij ziet het echt niet zitten met al die vrouwen. Een fijn weekend en ik hoop met een zonnetje

  • 14 Augustus 2015 - 17:15

    Anneke:

    Leuk,Kim je mooie rode fiets.Het was weer leuk om je blog te lezen.Ik zag het vanochtend op fb verschijnen en dan verheug ik me weer om het via m'n laptop het te gaan lezen.(een soort tijdschrift wat elke week verschijnt).Deze week ben ik weer begonnen met werken na drie weken vakantie.Valt altijd even tegen,hé.Maar ik kon weer met je moeder op fietsen en dat was wel weer gezellig!Fijn weekend,Kim!!

  • 16 Augustus 2015 - 08:10

    Nicky:

    Hey mate! ( ik ben maar vast aan het oefenen geslagen

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kim

Actief sinds 14 Maart 2015
Verslag gelezen: 897
Totaal aantal bezoekers 13204

Voorgaande reizen:

21 Juli 2015 - 04 Februari 2016

Stage in Sydney

Landen bezocht: