Update 6: Zomer of toch niet? - Reisverslag uit Sydney, Australië van Kim Groot - WaarBenJij.nu Update 6: Zomer of toch niet? - Reisverslag uit Sydney, Australië van Kim Groot - WaarBenJij.nu

Update 6: Zomer of toch niet?

Door: Kim

Blijf op de hoogte en volg Kim

28 Augustus 2015 | Australië, Sydney

Zaterdag was het zomer in Sydney en dit keer vonden niet alleen de toeristen en andere buitenlanders dat, maar ook de Sydneysiders (zoals ze genoemd worden) vonden het zomer.

Ik besloot om daar maar eens goed gebruik van te maken en een hele dag buiten te besteden, de was kan morgen ook wel. Nu ga ik eerst in het zonnetje heerlijke dingen doen. En die heerlijke dingen werd in dit geval een supermooie wandeling en een stukje stad.

Die supermooie wandeling ging van Coogee Beach naar Bondi Beach, langs alle andere kleine beaches, bay's en rotspartijen. Heel erg mooi en met dit weer af en toe zelfs een workout. Want zo vlak als Nederland is, zo steil is het hier op sommige plaatsen.
Maar mooi en zulke gave plaatjes. Geprobeerd nog te zoeken naar dolfijnen en walvissen, want die schijnen langs sommige van die strandjes nogal dichtbij te komen, maar ik denk dat het zelfs voor hen te druk was. Veel surfers en de eerste voorzichtige zwemmers, want ja, de lente begint "pas" op 1 september.

Zondag, maandag en dinsdag hebben we helaas moeten boeten voor één dag zomer. Hele dagen regen, met maandagavond zelfs hele heftige buien, hagel en onweer.

Zondag dus maar een shopping center bezocht. Die zijn hier gelukkig genoeg en daarin blijf je heerlijk droog (en warm). Westfield in Bondi Junction was het dit keer. Ik moet maar eens gaan bijhouden in welke ik allemaal al ben geweest. ;) Niet heel bijzonder dacht ik, totdat ik op de bovenste verdieping kwam en je daar heel leuk kunt lunchen met uitzicht op de Harbour Bridge, wat dus wel een enorm pluspunt is en meteen het winkelcentrum een stuk interessanter maakte.
En aangezien ik toch nog moest lunchen kon dit perfect met dit uitzicht (en gratis wifi, ook fijn).

Maandag was het dan toch echt tijd om mijn was te doen, want anders had ik geen zwarte hemdjes meer. Help, ik kan niet zonder zwarte hemdjes! Maar, het regent nog steeds, hoe ga ik mijn kleren dan drogen? Mijn kamergenootje Diana komt met het geweldigste idee ooit: laten we een sauna van de kamer maken met haar heater en mijn kleren op die manier drogen.
En, het gekke is, het werkt best heel goed. Dus aan het eind van de dag, met veel omkeren en goed positioneren voor de heater, zijn mijn kleren droog!

Dus tijd om wat gezelligs te gaan doen met wat Nederlandse meiden van stagereizen. Ontmoet via de facebook van stagereizen en nu een drankje doen. Erg leuk!
En zomaar een cocktail op de maandagavond. Ja, Nicky Meijer, dat lees je goed: een cocktail. En de volgende dag gewoon werken. Omdat het kan!

Verder loopt op stage alles op rolletjes. Het gaat zo vanzelf en zo makkelijk dat ik bijna vergeet dat jullie dat af en toe ook graag willen weten.
Ik krijg wat meer verantwoordelijkheid met 1:1 afspraken met patiënten, sommige patiënten die ik sowieso samen ga doen met één fysiotherapeut. En dat is erg leuk en fijn. Ik kan het aan, mijn engels is goed genoeg en ze vinden mij goed genoeg om dat te doen! Heeeel erg blij mee.

Ondertussen ben ik ook nog steeds met twee onderzoeken bezig op stage en één voor hogeschool Leiden die veel overlap heeft met één van de onderzoeken voor Advance Rehab Centre. Van de week voor het eerst feedback gehad waar ik hard aan ga werken en ook zeker wat mee kan.
Nu nog even de juiste balans vinden tussen stage/school en leuke dingen. Want stiekem zijn de leuke dingen toch wel erg aantrekkelijk. ;)

Oh ja, ik stop denk ik maar met fysiotherapie en ga boeken schrijven. Al jullie reacties via facebook, hier, smsjes, appjes, overweldigend echt. Ik ben ontroerd door alles wat jullie hebben geschreven, gezegd, geliked. Ik vind het geweldig om te horen dat sommige van jullie ervoor gaan zitten met een kop zodra het mailtje binnen is dat er weer een nieuwe blog is.
Of papa die voor het eerst helemaal zelf heeft gereageerd en nu dus ook in het buitenland alles kan bijhouden!
En ja, aangezien jullie zo (eerlijk?) enthousiast zijn ga ik mijn jeugdidool Carry Slee maar eens van de troon stoten, goed idee toch?

Tot volgende week!

  • 28 Augustus 2015 - 14:46

    Tijmen:

    Ach, ook in Nederland zijn de sociale zaken voor de meeste studenten veel aantrekkelijker dan de schoolse. Dus wat dat betreft verandert er niet zoveel met een buitenlandstage.... ;-)
    Veel succes met de behandelingen en mooi dat je erg veel vertrouwen krijgt en dus ook opdoet.
    Nu nog een brilletje en wat grijze haren. (om Carry aan te kunnen)

  • 28 Augustus 2015 - 14:52

    José:

    Zeker een goed idee.
    Vanochtend had ik wel een 'kaal' ontbijt. Tot nu toe was je blog rond 8 uur bijgewerkt en dan direct lezen. Het hoorde al een beetje bij het vrijdagontbijt. Maar nu met theetijd is het ook fijn. Heerlijk zo lekker buiten zijn in het zonnetje. Geniet maar lekker. Wij gaan richting de herfst, maar dat is ook weer mooi.
    Fijne week en we horen snel weer van elkaar. Liefs José

  • 30 Augustus 2015 - 18:50

    Anneke:

    Ha ha, leuk idee,dat boek schrijven. Je hebt zeker schrijftalent. Ik geniet tenminste elke keer weer van je blog.Je moet zeker genieten van alles wat je ziet en doet! En fijn dat het met je stage ook prima gaat!Gek idee dat bij jou de lente nog moet beginnen en dat wij aan het einde van de zomer zijn.Ik hou het meest van de lente en de zomer,dus ik ben jaloers op jou!!
    Fijne week,Kim!

  • 31 Augustus 2015 - 15:39

    Nicky :

    Kim!!!
    Sorry voor de late reactie! Terwijl jij schrijft over een cocktail zat ik in The Ritz Carlton in Berlijn zonder gratis WiFi en vandaar dat ik het nu pas lees. Dat Ritz Carlton is dus letterlijk op hetzelfde plein als waar wij vorig jaar die lekkere cocktails in die Australische bar hebben gedronken!! Bizar, zo toevallig!

  • 02 September 2015 - 21:18

    Ruud:

    Kim bouw maar een balansdag in om al je schrijfwerk te doen. Je weet dat je vader niet zo snel is met reageren vaak heb je al een nieuwe blog geschreven en is me antwoord alweer over datum.
    Wij krijgen hier ook nog een hele mooie september maand hier want dan is er overal nog van alles te doen
    alleen de dolfijnen en walvissen zijn hier al in winterslaap. Geniet ze!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kim

Actief sinds 14 Maart 2015
Verslag gelezen: 281
Totaal aantal bezoekers 13193

Voorgaande reizen:

21 Juli 2015 - 04 Februari 2016

Stage in Sydney

Landen bezocht: