Update 10: De tijd vliegt! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Kim Groot - WaarBenJij.nu Update 10: De tijd vliegt! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Kim Groot - WaarBenJij.nu

Update 10: De tijd vliegt!

Door: Kim

Blijf op de hoogte en volg Kim

25 September 2015 | Australië, Sydney

Jeetje wat gaat de tijd supersnel. Elke vrijdag weer een nieuw verslag en elke vrijdag bedenk ik me dat de week is omgevlogen! Al moet ik eerlijk zeggen dat met mooi weer de week sneller omvliegt als afgelopen week.. Mag ik heel even zeuren: regen, wind, koud(!). Oké, genoeg!

Want afgelopen weekend viel het nog wel mee, dus weer lekker alles volgepland om veel leuke dingen te doen. Ik laat me hier graag verwennen en met supergoede Groupon deals lukt dat me aardig goed. Afgelopen vrijdag heb ik me dus ook heerlijk laten verwennen, een massage, een gezichtsbehandeling en een manicure en dat bij elkaar voor maar $79,- (3 uur lang, geen geld!). Dus helemaal relaxed heb ik nog een rondje door de suburb gedaan, want ik moest er wel even voor reizen (45 minuten), maar mijn Opal kaart (ov kaart) was inmiddels gratis, na 8 keer te hebben gereisd dus een treinritje kon er ook wel vanaf.

Zaterdag was het shopdag. Maar niet te duur, dus ik ben naar Paddy's Market geweest. Wat er zo ongeveer uitziet als de zwarte markt in Beverwijk. Erg veel chinezen en aziaten en weinig Engels sprekende verkooplieden. Afdingen doe ik niet, want het is al zo goedkoop dat ik me daar niet aan waag. Bovendien heb ik ook geen andere mensen horen afdingen, dus ik durf ook nog niet zo goed. ;)
Iemand nog een magneet van een kangoeroe? Die zijn daar te krijgen! ;)

Zaterdagavond stond de skypemeeting gepland met mama, José en Nicky om de laatste puntjes op de i te zetten. Vandaag nog precies twee weken en dan gaan we aan de lunch in mijn huisje! Dus even besproken dat ze geen warme kleding mee hoefden te nemen (wat ik na afgelopen week ook meteen weer heb terug gedraaid), hagelslag heb ik nog genoeg dankzij de overlevingspakketten die mijn kant op komen van mama, wel graag mijn horloge, want dat is tijdens dagjes uit altijd handig, en verder heel veel liefde en gezelligheid. Want ik heb er zo'n zin in!
Twee weken op vakantie, Sydney laten zien, met de mooiste plekjes die ik tot nu toe heb ontdekt, yes ik mag reisleidster spelen! Dan de ontzettend mooie Great Ocean Road ontdekken. Ik ben benieuwd!!!

Zondag was het weer niet om aan te zien, geen zon, wolken en miezerregen, de hele dag. Dus dan besluit ik te doen wat ik het liefste doe. Een goed theater opzoeken met een geweldige show. En dat is gelukt! Het Capitol Theatre wat er geweldig uitziet. Van buiten lijkt het niet heel veel, maar als je eenmaal de zaal binnenkomt is het geweldig.
En dan de show: Les Miserables. Ik had de musical nog nooit gezien, maar hij stond al erg lang op mijn verlanglijstje en de meeste van de liedjes kan ik zelfs deels meezingen. (Hoezo overdreven fan van musicals?) En het was geweldig! Ik heb gelachen, gehuild (als een klein kind, echt) en vooral het decor bewondert. Want dat is echt geweldig mooi. Ik weet dat het Opera House ook echt heel leuk was, maar sorry, dit topte die ervaring!
Ik was zo onder de indruk dat ik mijn Nederlandse huisgenootje Merle heb overgehaald om ook te gaan, moet je raden wie er mee gaat? Ja ik inderdaad, ik wil het heel graag nog een keer zien! Andere details, de liedjes nog een keer in het Engels horen, het spel van de geweldige hoofdrolspeler Simon Gleeson nog een keer zien. Wat is hij ontzettend goed en wat een stem! Wow, zo iemand moeten we in Nederland ook vinden! (En ja, ik heb bij de artiestenuitgang gewacht en ben met hem op de foto gegaan, zolang het niet bij het Castellum is mag dat toch? ;) )

Maandag begon het zonnetje weer heel voorzichtig te schijnen en daar heb ik meteen gebruik van gemaakt. Een volle dag gepland. Allereerst naar de Sydney Fish Market, en eerlijk, dat viel ontzettend tegen. Ik had een soort klein Scheveningen verwacht, of misschien een vergelijkbaar iets als de visafslag, maar het was meer een groot uitgevallen Simonis winkel met heel veel toeristen. De bussen met chinezen bleven maar komen! Ook de Fish&Chips die ik als lunch at was niet zo goed als ik het aan het strand van Bronte heb gegeten. Dus nee, voor mij geen tweede keer naar de Fish Market.
Wat wel een leuke bijkomstigheid is, is dat de Anzac Bridge heel vlakbij de Fish Market is. De Anzac Bridge kun je zien vanaf de Harbour Bridge en aangezien ik daar naar stage altijd overheen ga heb ik al vaak gekeken naar die andere mooie brug. En hij is echt indrukwekkend mooi. Iets heel anders dan de Harbour Bridge, maar natuurlijk wel met de Australische vlaggen die bovenop de brug wapperen.
En met het zonnetje was het geen straf deze brug te beklimmen en naar de andere kant te lopen. Om tussendoor nog wat mooie plaatjes te schieten en daarbij bijna door een auto geschept te worden, wat overigens compleet mijn eigen schuld was! Ik wou een mooie foto van de twee bogen mét de Australische vlag. En tussen het fiets/looppad en de autoweg zit een halfhoog hekje, dus ik dacht als ik daar nou een beetje overheen hang zit de vlag mooi in het midden van mijn foto.
Een beetje hangen, mijn camera scherp stellen, nog iets verder hangen, camera goed recht houden. TOEEEEEEEEEEET! Oeps, de autoweg, die was ik even vergeten in mijn droom om de geweldige foto te maken. Niet geraakt, alles goed, wel een verhoogde hartslag voor het komende half uur.

Op stage loopt het beter en beter. Ik ben zo ontzettend blij met deze plek. Ik weet niet of jullie het filmpje op facebook hebben gezien van de man die rondom het bed loopt, die heeft de afgelopen 7 jaar dus helemaal niet gelopen! En nu lukt het met één fysiotherapeute (die best hard moest werken) en mij om hem rechtop en lopend te krijgen! Zo ontzettend gaaf. En hij was ook zo blij dat het lukte. Daar doe je het allemaal voor.

Stephanie (student in hetzelfde jaar als ik) wou graag mijn plek innemen in februari om eenzelfde stage te doen in Australië als ik nu aan het doen ben. Dus ik heb heel voorzichtig aan Mel gevraagd of ze er iets in zag om nog een Dutchie over de vloer te hebben. En het antwoord was "ja", maar op één voorwaarde (en ik lieg niet!) als ze net zo goed is als ik. Wow, wat een compliment! Ik ben een aanvulling voor het team, ze hebben mij niet bij de hand hoeven nemen, maar ik ben zelfstandig aan het werk gegaan en lever goed werk af. Niet alleen tijdens de sessie met patiënten maar ook tijdens onderzoek. En dat heeft ze allemaal tegen mij gezegd. Ik ben zo trots als een pauw!
En inmiddels ook serieus aan het overwegen of Australië in de toekomst iets voor mij is. Ik kom zeker terug in februari, maak je geen zorgen. Maar misschien vlieg ik over een paar jaar wel weer uit. Ik houd wel van het zorgsysteem met een private sector waar heel veel kennis is. Ik kan daar zeker aan wennen voor altijd...

  • 25 September 2015 - 20:58

    José:

    Het was weer gezellig ontbijten met je Kim.
    Mochten we tijd hebben, dan is een musical geweldig.
    Wij gaan nu de dagen tellen. De koffer zoeken en langzaam aan vullen.
    Veel plezier de komende week en we staan in de startblokken.
    Liefs José

  • 30 September 2015 - 22:41

    Papa:

    Nou meid ik kan alleen maar zeggen SUPER.
    Maar denk je nog een beetje aan je moeder met je laaste opmerkingen
    veel liefs je vader

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kim

Actief sinds 14 Maart 2015
Verslag gelezen: 362
Totaal aantal bezoekers 13199

Voorgaande reizen:

21 Juli 2015 - 04 Februari 2016

Stage in Sydney

Landen bezocht: