Update 14: Fotoooos - Reisverslag uit Sydney, Australië van Kim Groot - WaarBenJij.nu Update 14: Fotoooos - Reisverslag uit Sydney, Australië van Kim Groot - WaarBenJij.nu

Update 14: Fotoooos

Door: Kim

Blijf op de hoogte en volg Kim

06 November 2015 | Australië, Sydney

Lente zei ik vorige week hè? Nou, denk dat maar even weg. Heel veel regen, heeeeeel veeeeel regen. Tornado's in de provincie, overstromingen en veel onweer. Het lijkt wel herfst, lopen de seizoenen toch nog hetzelfde als in Nederland..
Maar gelukkig laat de zon zich af en toe nog wel even zien. En koud is het zeker niet! Korte broek aan en nat worden buiten. ;)

Als het dan niet regent probeer ik mijn tijd zo optimaal mogelijk te benutten. Vorige week heerlijk gefietst op het fietsevenement. Met silent disco, en daar ben ik gewoon heel erg fan van. Ik heb er zo lang gestaan dat ik aan het eind van de avond een dvd heb "gewonnen". Haha, hoe bedoel je fanatiek? ;)
Toen ik er nog maar net was ging het vuurwerk in Darling Harbour de lucht in, dat gebeurt elke zaterdagavond, maar meestal vergeet ik dat. Ik had het nog nooit gezien namelijk.. Dus ik stond middenin de Botanical Gardens met een koptelefoon op schandalig mee te zingen, te kijken naar Opera House en ineens was daar het vuurwerk. Soms valt alles ineens precies op zijn plaats. En dit was zeker zo'n moment!

Zaterdagavond was ook de rugby finale. En het was niet zomaar een finale want Australië (Wallabies) stonden tegenover het beste team ter wereld Nieuw-Zeeland (All Blacks). En ookal was dat om 3 uur 's nachts, dat moest natuurlijk wel gekeken worden. Stiekem ben ik ook onwijs fan geworden van rugby en footy, het is echt spannend om naar te kijken!
En over de uitslag gaan we het maar niet meer hebben, want dat ik de hele nacht ben opgebleven om ze te zien verliezen...

Maandag besloot ik dat het maar even tijd was om mijn uiterlijk is een goede opfrisbeurt te geven. Ik kan namelijk toch niet zo goed tegen zo lang hetzelfde kapsel.
Ik heb er een stuk vanaf gehaald en het meteen ook maar geverfd. Brunettes have more fun, toch? ;) Super veel reacties, op facebook, van huisgenoten, zelfs op werk hebben ze meerdere keren gezegd dat het me zo goed staat. Vet leuk!
Want bij de kapper zelf was het best spannend. Ik wou eigenlijk alleen de dode puntjes eraf laten knippen, maar de kapper kon niet echt Engels. Dus ik heb het met handen en voeten proberen uit te leggen tot hij zo vaak "ja" zei dat ik dacht dat hij me wel begrepen moest hebben. Toch zag ik toen dat er van de achterkant wel minstens 4 cm af ging. En dan kan je er niet echt iets meer aan doen. Maar gelukkig wist hij wat hij deed, want toen hij klaar was werd ik toch gelukkig. Een goed kapsel, makkelijk te onderhouden (altijd een eis). Nu weer sparen tot het in een staart kan, want dat is tijdens reizen en de hitte toch wel makkelijk.

Foto's, ik beloof het al anderhalve week geloof ik. Hier zijn ze dan! Een kleinere selectie dan op facebook, maar om jullie in ieder geval een idee te geven hoe gaaf de vakantie was.
(Facebook is trouwens compleet ontploft toen ik de foto's erop had gezet.. Om je iPad aan te zetten en een 2 te zien is nog niet zo gek, maar om 36 te zien bij het facebook icoontje, die had ik even niet zien aankomen. Super vet!)

  • 06 November 2015 - 11:19

    José:

    Hoi Kim,
    Wat was het weer gezellig ontbijten. De afgelopen week hadden wij 'zomer', maar nu is het toch echt herfst.
    Dank voor al je leuke foto's! Zondag, tijdens de koffieochtend, is het fotomoment gepland.
    Een heel fijne week en ik spreek je vrijdagochtend weer. Liefs José

  • 06 November 2015 - 17:36

    Anneke:

    Hallo Kim.

    Wat een leuk verslag!! En wat maak je veel mee. Ik geniet zo mee!!Zag net een filmpje op fb over een shelf cloud in Sydney!! Wat indrukwekkend,zeg. Mooi om te zien,maar ik ben blij dat ik het niet zelf mee maak! Je foto's zijn ook erg mooi.

    Fijn weekend en lieve groetjes van mij.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kim

Actief sinds 14 Maart 2015
Verslag gelezen: 385
Totaal aantal bezoekers 13177

Voorgaande reizen:

21 Juli 2015 - 04 Februari 2016

Stage in Sydney

Landen bezocht: